נתיבות • האיחוד החרדי בסכנה

    גואל ועקנין 1 Comment on נתיבות • האיחוד החרדי בסכנה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נתיבות, עיר המקובלים אבל אף נציג ציבור לא מקובל.

    סאגת סידור רשימת ש"ס בנתיבות רק הולך ומחריף. בורסת השמות עד כה מתחרה בעיר אלעד, וישנם שמות שמופיעים בשתי הערים הללו משל מדובר ברולטה שכולם ממתינים שהסיבוב בה ייעצר.

    כידוע, נתיבות מחולקת לחצרות רבנים וכבר מאז ומעולם את הרשימות למועצת העיר הרכיבו נציגי הרבנים שלא תמיד רצו ברשימה אחת. כיום יש רצון בש"ס תחת אריה דרעי לאחד את כל הכוחות ואת כל הרבנים סביב רשימה אחת מה שמתברר ככמעט בלתי אפשרי.

    יש את חצרו של הרב יורם אברג'ל ובראשותו מספר כוללים בהם לומדים מאות אברכים הסרים למרותו, גני ילדים ומוסדות חינוך בהם לומדים מאות ילדים והוא לכל הדעות נחשב רב הקהילה הגדולה ביותר בעיר עם מספר רב של תומכים שאליהם ניתן להוסיף עוד עשרות משפחות מהעיר הנמנים על מקורביו. משכך, דורשים אנשיו של הרב אברג'ל את הבכורה ומעוניינים לשבץ במקום הראשון או לחילופין לקבל את התפקיד הבכיר עבור איש אמון של הרב.

    מנגד, יש את חצרו של הרב איפרגן המכונה "הרנטגן" שגם נהנה מתמיכה גדולה בקרב תושבי העיר ובבחירות שעברו בגלל חילוקי דעות שהיו לרב עם נציגי ש"ס במועצת העיר, מה שגרם לבעיות בהקצאת הקרקע עבור מוסדותיו של הרב החליט להריץ מפלגה עצמאית שהיתה הפתעת הבחירות וגרפה שלושה מנדטים בתוך זמן מועט של התארגנות.

    אל שני החצרות הללו מתווספת החצר הוותיקה ביותר בעיר ועם ההשפעה הגדולה ביותר ברמה הארצית, חצרו של האדמו"ר רבי ברוך אביחצירא – הבבא ברוך – שנהנה מיחס חם ומועדף אצל יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי ואף הוכיח את כוחו רק לאחרונה במשבר בין משפחת אביחצירא לבין ש"ס בעיר אשדוד כאשר בש"ס נאלצו ליישר קו עם רצונותיו של האדמו"ר רבי יקותיאל בגלל הלחץ שאותו הפעיל הרב מנתיבות. גם מקורבי הרב דורשים שבראשות הרשימה יעמוד איש אמונו ולשם כך הם מדגישים את הסולחה שנערכה אך לאחרונה בינו לבין הרב איפרגן שלטענתם ילך יד ביד עם רבי ברוך כל הדרך אל הקלפי.

    ברגע זה יש לדרעי בעיר נתיבות שלוש בעיות. האחת, חוסר האמון המוחלט בין הצדדים ולכן מלחמת המקומות תמשך עד לרגע שאחרי האחרון. השניה, לרב אברג'ל יש אולי פחות קשרים בצמרת אבל כוחו גדול ללא ספק ובש"ס לא היו רוצים לראות אותו מקים רשימה כנגד ש"ס נוסח הרנטגן. השלישית, שהיא העיקרית, בש"ס שכחו את ציבור הבוחרים שנקעה נפשו מנציגות פרטית של רבנים ורוצים אנשי עשייה פרופר שיפעלו למענם במסדרונות העירייה. עסקני העיר קובלים על הניסיון להצניח את ניסים דהן – שמקובל על חלק מהרבנים – לנתיבות ושואלים כל העת, האם אין בין כל הציבור הספרדי בעיר דמות מאחדת ומתאימה? וגם, אם דהן לא טוב לעיר אלעד מה הופך אותו להיות מתאים לנתיבות?

    יש רק דבר אחד על הסכימו כולם בלי יוצא מן הכלל. הנציג היחיד ברשימה שפועל למען הבוחרים וצריך לעמוד בראשות הרשימה הוא הרב יצחק אפשטיין נציגה של יהדות התורה.

    כרגע כל עוד הדברים בש"ס לא לובנו מתכוונים ביהדות התורה לריצה נפרדת. אחד מעסקני הקהילה אומר ל'זירה מקומית' כי "כל עוד שש"ס לא הסתדרה ואין לנו כתובת ברורה מול מי לשבת ולדון על אופי הרשימה הבאה אנחנו מתכוננים לריצה עצמאית. יחד עם זאת כולנו רוצים ללכת יחד, וכל הצדדים עובדים קשה למען המטרה והתקווה היא שבבחירת תרוץ מפלגת שס"ג חזקה שכוללת את כולם".

    אם בכל זאת לא יצליחו המגעים הרי שיהדות התורה כבר סרה על תמיכה ברשימתה, אותה יוביל יעקב אפשטיין, עם מספר קהילות ספרדיות בעיר.

    גם בנוגע לראשות העיר העניינים מתקדמים. שלושה מתמודדים בעיר: ראש העיר המכהן והוותיק יחיאל זוהר, איל מסיקה ומשה פרץ. ביהדות התורה הודיעו רשמית על תמיכה ביחיאל זוהר שהוא בעל הסיכויים הרב. גם חצר הרב אברג'ל וקהילת הרב בוקובזה סגרו עם זוהר.

    זוהר מסיים קדנציה נהדרת אומרים לנו גורמים בעיר. "היה ראש עיר מצוין שהבין את הצרכים של המגזר, בקדנציה האחרונה היו הקצאות, תמיכות וכל מה שהמגזר צריך". יחד עם זאת לא כל פלגי ש"ס הודיעו במי יתמכו לראשות העיר.

     יחיאל זוהר

    יחיאל זוהר



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יחיאל זוהר, הוא מנהיג רציני בעל יכולות מיוחדות המובעות בעשייה רחבה בעיר נתיבות. ראש עיר זה לא דבר של מה בכך, צריך רקורד מאוד רציני במישור הפוליטי הארצי כדי שיספרו אותך ויזרימו תקציבים לעיר. אני שמעתי במו אוזניי את שר התחבורה מודיע שאילולא היה זה יחיאל זוהר, פרויקט הרכבת היה מתעכב בעשור לא פחות ולא יותר. האיש יחיאל הוא אוהב אדם עוסק בגמילות חסדים וקידום העיר אל מעבר ל"הגדרת עיירת פיתוח" היום אנו עיר בישראל. ראש הממשלה פוקד אותנו תכופות וכל שרי הליכוד מנסים לקדם את העיר. אני בעד יחיאל זוהר לעוד קדנציה, יהי ה' בעזרו.